顧客企業が抱えるDX化に対する課題をRICOHの技術を生かしてともに議論し、解決へと導く共創空間 、RICOH BIL TOKYO。
無限の可能性=白紙をモチーフにしたホワイトの受付を通り抜け、最初のラウンジではウェルカムムービーを上映します。その後、廊下や小部屋で様々な演出をしながらRICOHの最先端技術を紹介する構成になっています。最後に案内するBARラウンジでは来場した顧客企業の経営層から企業の抱えている悩みをじっくりと聞き出し、クライアントとRICOHとの共創プロジェクトへと繋げていくシナリオです。さらにその背後には会長室も備えています。
空間デザインは、あえてシンプルに見せるところ、ダイナミックに見せるところ、豪華に見せるところなど、場所によって大胆に表現を変え、またRICOHの技術を使いながら驚きや安らぎ、期待感など様々な感情を作り出す装置として機能するように心がけました。明確な機能を持った一つ一つの空間と、その機能が作り出す体験から大きなビジネスへと繋げるRICOHならではのショールームです。
Photo: Nacasa & Partners
RICOH BIL TOKYO is a place for co-creation, where the client's DX related issues are discussed between RICOH and the client company, then lead to solution by utilizing RICOH's unique technology.
Guests will first enter the white entrance space, of which indicates the inifinite possibillities of a blank sheet of paper, then into the first lounge area where a welcome movie is screened. After that, guests will be guided through the hallway and small rooms with various presentations showcasing RICOH's cutting-edge technologies. The final destination is the BAR lounge where the clients' C-suite guests are welcomed to disclose their corporate issues, of which RICOH would carefully listen to and generate co-creation projects from. The chairman's office is also laid out right behind the BAR lounge.
Through space designing, we aimed to change the charasterisitics of each area, from simple to dynamic and even luxurious depending on the location. Additionally, RICOH'S techinique is utilized thoughout the space for guests to experience various emotions such as amazement, relaxation and excitement. The spaces each equipped with distinctive functionalities offer an experience which leads to large business opportunities. This is undoubtfully a showroom unique to RICOH.
Photo: Nacasa & Partners