HAKUHODO
2022
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博報堂グループのプロジェクトルームエリアのデザイン。「クリエイティビティで、この社会に別解を。」と標語に掲げ、正解ではなく違った視点で新しい価値を作ろうとする企業が使用するプロジェクトルームは、クリエイティビティを刺激する空間であると同時に多様なクライアントが使用するので特定の企業を想起させないフラットなデザインが求められた。小部屋に篭って仕事をする合間に打ち合わせや休憩をするスペースを窓側に設け、色彩はベージュトーンで纏め居心地を追求した。視覚、触覚を刺激する「ハプティック」、違いを生み出す「ギャップ」をキーワードに各所に段差を設け、小物を置いたり掲示したり短期間でもプロジェクトのカラーを出せるきっかけを用意した。また段差ごとに仕上げを変えて限られた空間の中をさらに分節し違いを生み出した。

Photo: Second Wind
Design of a project room area for Hakuhodo group. Company’s mission being "Generating a different solution for the society by creativity",project rooms for a company creating value with perspective which is not necessarily right, but completely new, the spaces are required to be inspiring. At the same time, the rooms need to be plain in design with no influence of any particular companies since they will be used by various clients. By the window side is an open area for quick huddles and breaks, with the colour toned in beige to create a cozy atmosphere. We have given 2 design keywords to this space; “Haptic” as in visually and tactually inspiring, and “Gap” as in creating difference. Steps are built throughout the space and rooms are equipped with small objects and wall decorations. These items are to be used to decorate the rooms to represent each project during the term of use. Additionally, different finishes are applied wherever there is a step for zoning and creating gaps within a limited space.

Photo: Second Wind