博報堂DYグループの企業内コワーキングスペース。特定の会社だけが窓面を独占することが無い様に窓に面した部分をすべて共用のワークスペース兼通路としたプランです。内側に入る子会社にも光が入る様にウッドパネル、ガラスパネル、黒板をミックスしたパーティションで区画しています。コミュニケーションを取る際に他人に気を取られず親密なコミュニケーションが取れる様に空間のサイズとレイアウトに細心の注意を払っているほか、オープン・クローズ、外光が入る・入らない、使用できる人数などその時々の作業に適した働き方が選べる様に多様なセッティングを用意しています。インテリア小物もトータルコーディネートする事でクリエイティブ且つ居心地の良い空間を演出しています。
Photo: Second Wind
An internal use of co-working space for one of the biggest ad agency in Japan. The concept of this project is to highlight that territory makes identity, and identity makes engagement. We mixed private offices and co-working spaces on one floor. Therefore, a lot of the corners and alleys in the office appear like its from a down town setting. We changed it in order to promote different types of active based working spaces and communication spaces. There is a lot of types of furnitures such as a big table, a diner sofa, a high counter besides a window, and more. Workers can move from place to place freely to find the most effective setting depending on their tasks and feelings.
Photo: Second Wind